Lymfaterapia

Etusivu

Vodder-lymfaterapia aktivoi imunestekiertoa

Tanskalaisten Emil ja Estrid Vodderin kehittämä lymfaterapia on lempeä ja kivuton hoitomenetelmä, jossa kevyesti pumpaten aktivoidaan elimistön imunestekiertoa. Imusuonijärjestelmän tehtävänä on sitoa itseensä suurimolekyylisiä aineita esim. valkuaisaineita ja vettä sekä kuljettaa niitä takaisin verenkiertoon. Toimiva imunestekierto on tärkeä kehon sisäisen nestetasapainon ylläpitämiseksi.

Lymfaterapia on tehokas hoito turvotukseen. Turvotuksen syynä voi olla imunestekuorman voimakas lisääntyminen tai elimistön imunesteitten käsittelykyvyn aleneminen. Lymfaterapialla voidaan vaikuttaa vain jälkimmäisissä tiloissa.

Manuaalinen lymfaterapia vaikuttaa vegetatiiviseen hermostoon, sympaticukseen vaimentavasti. Otteet tehdään hitaaseen rauhalliseen rytmiin. Olo rauhoittuu ja rentoutuu.

Lymfaterapialla on rauhoittava vaikutus ihon kosketusreseptoreihin. Jatkuvasti vaihteleva kevyt paine ärsyttää estosoluja vähentäen ja poistaen kivun tunnetta.

bullet

imusuoniston vajaatoiminta ja laskimoperäinen turvotus

bullet

syöpäleikkauksen ja sädehoidon aiheuttama turvotus

bullet

vammojen ja leikkauksen jälkeinen turvotus

reumataudit ja fibromyalgia

ruusun jälkitila

säärihaavojen hoito

akuutti infektio

syvä laskimotukos

bullet

pahanlaatuiset kasvaimet, joiden hoito on kesken

Lymfaterapiassa hoitoaika määräytyy turvotuksen määrän mukaan. Sitä voidaan käyttää sellaisenaan tai yhdistää liikehoitoon. Lymfaterapian jälkeen raaja voidaan myös sitoa tai käyttää tukisukkaa tai  tukihihaa.

Hoitoon voi tulla joko lääkärin lähetteellä tai ilman. Olemme yksi Kelan ja Helsingin kaupungin terveysviraston lymfaterapian ostopalvelupaikoista.

Hinnasto

Hoitoaika Hinta €